Taxik a nagyvilágban. |
|
New York embematikus jelképei közé tartozik a sárga taxi.
A 13 ezer bejegyzett taxi több mint 30%-a ma már hibrid. Naponta 600 ezer
utast szállítanak a forgalmas városban, egyes napszakokban a Manhattanben
közlekedő kocsik fele taxi. A taxizás elterjedt, kényelmes megoldás az
autózás helyett, mert a dugók miatt közlekedni, utána pedig parkolóhelyet
találni szinte lehetetlen. Amerikáben a new yorkiak között a legmagasabb a
vezetni nem tudók aránya. A taxizás egyetlen valódi alternatívája a metróval
való közlekedés.
Hivatalosan a taxikba csak 4 személy ülhet be, 3 fő az elválasztó fal mögé a hátsó ülésre, egy fő pedig az első ülésre. A kezdeti díj $2,50, minden megtett mérföld $0,40, egy perc várakozás $0,40. Külön van csúcsforgalmi felár $1 (munkanap 16-20), és éjszakai felár $0,50 (20-06). Mindehez hozzájön még a fél dolláros állami adó. Érdemes odafigyelni, mert az idegent szívesen átverik. A taxiparkot évtizedek óta a V8-as motorral szerelt Ford Crown Victoria limuzinok uralják. Azonban a város vezetése nemrég úgy döntött, hogy 2013-től a flottát lecseréli egy környezetkímélőbb típusra, a Nissan NV200-as modelljére. A kocsik természetesen megtartják hagyományos sárga színüket. A New Yorknak szánt autókat Mexikóban, a Nissan Cuernavaca-ban működő üzemében fogják gyártani. Az új taxik teljesen megegyeznek majd az Európában és Japánban forgalmazott kis áruszállítókkal, azonban a nagy raktér helyett kényelmes fotelek foglalják majd a helyet. Összesen négy utas utazhat majd az autóban, kényelemben és biztonságban. |
Kezdőlap | London | New York | Párizs | Sydney | Cikkek |